zondag 27 februari 2011

Nog meer waterpret

Weer verder gegaan met de waterbak, maar nu thuis aan de gang. Aquarium geleend, 1 studiolampje en vele uren op vrijdag zonder foto-resultaat. Zondag naar de bouwmarkt voor 2 bouwlampjes erbij en.....
Nee dat was toch niet voldoende licht zoals je ziet op de volgende 2 foto's.
Je krijgt het dan toch niet voldoende scherp, dus 2 dagen later weer aan de slag want ja het is niet verslavend hoor!!!! Nu met de ringflitser erbij geprobeerd, zoals je kunt zien op de daarop volgende 2 foto's hahaha wel een leuk effect, maar niet de bedoeling. Dus nog een statief erbij en daar de ring opgehangen, en ja
toen had ik het eindelijk voor elkaar, wat licht betreft dan he! Nu nog op het juiste moment laten vallen en klikken.


Ik heb in ieder geval genoten bij het maken van de volgende foto's.
Veel plezier bij het bekijken en mocht je het ook willen proberen veel succes. Ik kan het je zeker aanraden.









Voor nog meer nieuwe foto's van deze serie zie mijn website

11 opmerkingen:

  1. Hoi Yvon hartstikke leuk de water foto's ik vind de eerste ook heel mooi ,lijkt net kunst is het ook natuurlijk mooi de kleurtjes van het fruit moet toch ook nodig gaan beginnen maar ik ben ook nogal een knoeier en ik heb geen garage wel benedenburen snapje ha ha
    maar ik wil het wel een keer doen vind het echt geweldige foto's
    Groetjes en welterusten voor straks
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Yvonne.....

    Het duurde even voor de opstelling goed was begreep ik en toen kon het feest beginnen....
    toch een grappige gezicht, de 2 met de ringflitser..., nog 1 stap verwijderd van de goede opstelling, ik vind het een mooi gezicht, Fruit and Water...lijk wel een SPA reclame....
    Zo ben ik voor een paar week terug bezig geweest met druppels...ik kon het niet voorelkaar krijgen, opstelling zo geprobeerd en nog eens op een ander manier, ik heb de boel maar weer afgebloken, was er zo zat van dat het niet wilde lukken.....
    Maar jij weet nu de perfekte opstelling.....
    mooie serie, kijk zo nog effies op je site...

    hartelijke groetjes Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is je goed gelukt, ik kan doen met water wat ik wil, maar er komt echt niks zinnigs uit de camera. Toppie gedaan!
    Groetjes jacqie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvonne,

    Je moet maar het juiste moment van afdrukken weten te vinden. Nou dat is dus mooi gelukt.
    Zijn hele mooie foto's. Heb je bij foto 3 en 4 een ringflitser gebruikt? Ik zie zo'n cirkel. Nieske trouwens ook lees ik. Nodigt uit om zelf ook eens te experimenteren.

    Fijne dag en groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Yvonne,

    Hoe dom kan een mens zijn. Ik kijk naar de foto's en lees daarna pas je inleiding. Dus die ringflitser is wel duidelijk. Maar je geduld is beloond met een fraai resultaat.

    groet, Ivo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hola chica,

    Hey geweldig wat leuk zeg.
    Zo doen we het allemaal op ons eigen manier en is de uitkomst steeds verrassend leuk en anders.
    Je ringflitser is daar een prachtig voorbeeld van.
    Geeft echt een heel leuk effect en midden in de ring is het ook nog eens super scherp, waardoor de nadruk op het fruit ligt.
    Leuk leuk leuk........
    Liefs, Karina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ahhhhh en dan nog wat..... zoooooo slim om de tomaatjes aal elkaar te laten..... sterk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lekker knoeien met water , moet ik ook nog steeds een keertje doen. Ik moet er echt even de tijd voor uittrekken geloof ik en even naar de bouwmarkt zo te lezen in de omschrijving. Opnames zijn best gelukt en elke keer kom je een stapje verder.

    Gr Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Yvonne

    Wat geweldig leuk om dit zo te zien en te lezen, er komt idd heel wat bij kijken voor je zulke opnames kunt maken.
    Het resultaat vind ik in ieder geval bijzonder goed en mooi van kleur.

    Misschien dat ik het met jou tips toch ook eens moet proberen.

    Groetjes en een fijne dag verder, Joop

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Voor het eerst op je blog even komen kijken via de enen water pret naar de andere (Karina's) Deze foto zijn echt artestiek prachtig gedaan Ben van plan om vaker langs te komen dus ga je volgen Groetjes Jacky

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Yvonne,
    Ik zag toevallig op het blog bij Karina Kleijn met haar druppelfoto's dat jij ook een eigen blog hebt. Wat leuk joh!! Dus meteen ook maar even bij jouw foto's gekeken natuurlijk. Ik zie dat je flink bezig bent geweest met al die soorten vruchten. Lijkt me echt leuk om te doen, maar zeker niet eenvoudig om het juiste moment te pakken te krijgen. Die sinaasappel vind ik erg mooi van kleur en ook de belichting is erg goed. Leuk om te zien allemaal!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen